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Les Contextes (Contexts)

La Fenêtre des Boutons peut afficher six Contextes principaux, qui peuvent être sélectionnés dans le premier groupe d'icônes de la barre d'outils. Chacun d'entre eux peut être subdivisé en un nombre variable de Sous-Contextes qui peuvent être sélectionné dans le deuxième groupe Contextes et Sous-Contextes d'icônes de la barre d'outils, ou que vous pouvez faire défiler en pressant denouveau le même bouton de Contexte :

Contexts and Sub-Contexts Example
Contextes
Sous-Contextes
·  Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Logic.png Logic ­ (F4)
·  Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Script.png Script - pas de raccourci
·  Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading.png Shading ­ (F5)
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Lamp.png  Lamp - pas de raccourci
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Material.png  Material - pas de raccourci
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Texture.png  Texture F6.
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Radiosity.png Radiosity - pas de raccourci
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-World.png World  F8.
· Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Object.png Object ­ F7.
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Object.png Object ­ pas de raccourci
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Object-Physics.png Physics ­ pas de raccourci
· Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Editing.png Edit ­  F9.
· Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene.png Scene ­ F10.
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene-Render.png Rendering - pas de raccourci
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene-Anim.png Anim/Playback - pas de raccourci
                    · Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene-Sound.png Sound - pas de raccourci
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Quand l'utilisateur sélectionne un Contexte, Blender affiche automatiquement les sous-contextes utilisables sur l'Objet actif.
Par exemple, dans le contexte Shading, si un Objet Lamp est sélectionné alors le sous-contexte sera Lamp.
Si nous sélectionnons un Objet Mesh ou tout Objet pouvant aboutir à un « rendu », alors le sous-contexte actif devient Material et si c'est une Camera qui est sélectionnée, le sous-contexte actif sera World (c'est à dire l'environnement virtuel de la Scène).
Les Boutons dans chaque Contexte sont groupés dans des Panels.


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Contexts

The Button Window shows six main Contexts, which can be chosen via the first icon row in the header (Contexts and Sub-Contexts Example). Each of these might be subdivided into a variable number of sub-contexts, which can be chosen via the second icon row in the header (Contexts and Sub-Contexts Example), or cycled through by pressing the same Context button again:

Contexts and Sub-Contexts Example
Contexts and Sub-Contexts Example
  • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Logic.png Logic (F4) - Switches to Logic context.
  • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Script.png Script - No shortcut. Switches to Script context.
  • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading.png Shading (F5) - Switches to Shading context.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Lamp.png Lamp - No shortcut.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Material.png Material - No shortcut.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Texture.png Texture - Shortcut F6.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-Radiosity.png Radiosity - No shortcut.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Shading-World.png World - Shortcut F8.
  • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Object.png Object (F7) - Switches to Object context.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Object.png Object - No shortcut.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Object-Physics.png Physics - No shortcut.
  • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Editing.png Editing (F9) - Switches to Editing context.
  • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene.png Scene (F10) - Switches to Scene context.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene-Render.png Rendering - No shortcut.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene-Anim.png Anim/Playback - No shortcut.
    • Image:Manual-Part-I-Interface-Context-Scene-Sound.png Sound - No shortcut.

Once the Contexts is selected by the user, the sub-context is usually determined by Blender on the basis of the active Object. For example, with the Shading context, if a Lamp Object is selected then the sub-context shows Lamp Buttons. If a Mesh or other renderable Object is selected, then Material Buttons is the active sub-context, and if a Camera is selected the active sub-context is World.

The Buttons in each context are grouped into Panels.

The menu of available options, shown in a window's header, may change depending on the mode of that window. For example, in the 3D View window, the Object menu in Object mode changes to a Mesh operations menu in Edit mode, and a paint menu in Vertex Paint mode. If you are reading this manual and some menu option is referenced that does not appear on your screen, it may be that you are not in the proper mode, or context, for that option to be valid.



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